Reklamační řád
REKLAMAČNÍ ŘÁD
cestovní kanceláře Superzajezdy.cz s.r.o. (dále jen Superzajezdy.cz)
1. Předmět
1.1. Tento reklamační řád upravuje způsob uplatňování nároků zákazníka vyplývajících z
odpovědnosti Superzajezdy.cz za vady poskytnuté služby (reklamace) vč. podmínek uplatnění
rozporu se Smlouvou o zájezdu a jejich vyřizování v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník, zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti
cestovního ruchu, v platném znění, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném
znění.
1.2. Tento reklamační řád se vztahuje na služby poskytované Superzajezdy.cz s výjimkou nároků
vzniklých z přepravy na základě tuzemských a zahraničních dopravních cenin, jejichž
uplatňování a vyřizování se řídí platnými tarifními a přepravními předpisy dopravních
společností.
1.1. Tento reklamační řád upravuje způsob uplatňování nároků zákazníka vyplývajících z
odpovědnosti Superzajezdy.cz za vady poskytnuté služby (reklamace) vč. podmínek uplatnění
rozporu se Smlouvou o zájezdu a jejich vyřizování v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník, zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti
cestovního ruchu, v platném znění, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném
znění.
1.2. Tento reklamační řád se vztahuje na služby poskytované Superzajezdy.cz s výjimkou nároků
vzniklých z přepravy na základě tuzemských a zahraničních dopravních cenin, jejichž
uplatňování a vyřizování se řídí platnými tarifními a přepravními předpisy dopravních
společností.
2. Uplatňování reklamací
2.1. Práva z odpovědnosti za vady služeb poskytovaných Superzajezdy.cz zákazník uplatňuje v
provozovně Superzajezdy.cz, kde reklamované služby zakoupil, případně v místě poskytované
služby u průvodce, delegáta nebo u jiného Superzajezdy.cz pověřeného zástupce.
2.2. Zákazník je povinen uplatnit reklamaci včas bez zbytečného odkladu. Uplatnění reklamace
na místě samém umožní odstranění vady okamžitě, zatímco s odstupem času se ztěžuje
průkaznost i objektivnost posouzení a tím i možnost řádného vyřízení reklamace. Reklamaci
může zákazník uplatnit jakoukoliv formou s uvedením data, předmětu reklamace a jaký způsob
vyřízení reklamace zákazník požaduje.
2.3. Pokud zákazník vlastním zaviněním neuplatní práva z odpovědnosti za vady poskytnutých
služeb na základě Smlouvy o zájezdu, tj. u předem sestavené, nabízené a prodávané kombinace
služeb cestovního ruchu za souhrnnou cenu, bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě 1
měsíce od skončení zájezdu, sleva z ceny mu nebude přiznána.
2.4. Zákazník je při uplatňování reklamace povinen uvést jméno, příjmení, adresu, co je obsahem
reklamace, svou reklamaci zdůvodnit a podle možnosti i předmět reklamace průkazně skutkově
doložit; současně se doporučuje předložit doklad o poskytnuté službě, fakturu, potvrzení o platbě
apod., čímž se usnadní vyřizování reklamace.
3. Vyřizování reklamací
3.1. Uplatní-li zákazník právo z odpovědnosti za vady služeb, které mu jsou poskytovány nebo
které mu již byly poskytnuty, je odpovědný zástupce Superzajezdy.cz nebo jiný Superzajezdy.cz
pověřený zástupce povinen po potřebném prozkoumání skutkových a právních okolností
rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této doby se
nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace musí být vyřízena bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace zákazníkem, pokud se
zákazníkem nebude dohodnuta lhůta delší.
3.2. V případě ústního podání reklamace je povinen Superzajezdy.cz pověřený zástupce sepsat se
zákazníkem reklamační protokol, resp. potvrzení o přijetí reklamace. V protokolu uvede, kdy zákazník reklamaci uplatnil, osobní údaje zákazníka, co je obsahem reklamace (předmět
reklamace), jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje; a dále datum a způsob vyřízení
reklamace. Jestliže zákazník předá pověřenému zástupci Superzajezdy.cz písemnosti, popř. jiné
podklady týkající se reklamace, musí být tato skutečnost v protokolu výslovně uvedena. Protokol,
resp. potvrzení o přijetí reklamace podepíše sepisující pověřený zástupce Superzajezdy.cz.
Zákazník obdrží jedno vyhotovení tohoto dokumentu a podpisem potvrdí souhlas s jeho obsahem
a převzetí.
3.3. V případě písemných reklamačních podání platí pro jejich obsah přiměřeně ustanovení
odstavce 3.2.
4. Součinnost zákazníka při vyřizování reklamací
4.1. Zákazník je povinen poskytnout součinnost potřebnou k vyřízení reklamace, zejména podat
informace, předložit doklady prokazující skutkový stav, specifikovat své požadavky co do
důvodu a výše, apod. Vyžaduje-li to povaha věci, musí zákazník umožnit Superzajezdy.cz
pověřenému zástupci, jakož i zástupci dodavatele služby přístup do prostoru, který mu byl
poskytnut k ubytování apod., aby se mohli přesvědčit o oprávněnosti reklamace.
4.2. V případech, kdy zákazník čerpá služby bez přítomnosti zástupce Superzajezdy.cz a
poskytnutá služba má vady, je zákazník povinen dbát též o včasné a řádné uplatnění nároků vůči
dodavatelům služeb v tuzemsku či v zahraničí.
5. Způsoby vyřízení reklamace
5.1. V případech, kdy je reklamace posouzena jako zcela nebo z části důvodná, spočívá vyřízení
reklamace v bezplatném odstranění vady nebo v případech, kdy je to možné, i v poskytnutí
náhradní služby. Jinak Superzajezdy.cz poskytne přiměřenou slevu z ceny vadně poskytnuté
služby.
5.2. V případech, kdy je reklamace posouzena jako nedůvodná, je zákazník písemně informován
o důvodech zamítnutí reklamace ve smyslu § 19 odst. 1 zák. o ochraně spotřebitele.
5.3. Nastanou-li okolnosti, jejichž vznik, průběh a příp. následek není závislý na vůli, činnosti a
postupu Superzajezdy.cz (vis major) nebo okolnosti, které jsou na straně zákazníka, na jejichž
základě zákazník zcela nebo zčásti nevyužije objednané, zaplacené a Superzajezdy.cz
zabezpečené služby, nevzniká zákazníkovi nárok na vrácení zaplacené ceny nebo na slevu z ceny.
6. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
Dle zákona o ochraně spotřebitele je možné, aby se zákazník obrátil na Českou obchodní inspekci
a zahájil řízení pro mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Kontaktní údaje: Česká obchodní
inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
7. Ostatní ustanovení
V ostatním platí ustanovení obecně závazných právních předpisů, zejména občanského zákoníku
a zákona o ochraně spotřebitele v platném znění.
8. Závěrečná ustanovení
Tento Reklamační řád vstupuje v platnost a účinnost dnem 1.5.2016.